tisdag 5 maj 2009

Myspace-tips: Herätys och Clichés


Herätys http://www.myspace.com/heratys
Herätys från Malmö/Uppsala levererar råpunk i rakt nedstigande led från Riistetyt, Kaaos och Terveet Kädet. De gör det med sådan frenesi, finess och energi att jag är tveksam till om något svenskt band kan mäta sig med detta. Särskilt inte sedan Rajoitus stängt butiken.
En 12"-singel är att vänta på Not Enough Records.
-----


Clichés http://www.myspace.com/officialcliches
Stenhårt gubbsväng (tänk Ac/Dc och Skrewdriver) är det som gäller när Clichés från Norrköping släpper sitt andra album. Det lilla jag hittills hört från "Monkey see monkey do" (släpps av tyska Randale Records) slår det mesta inom genren på fingarna.
På nationaldagen lirar Clichés tillsammans med Gatans Lag och Super Yob på Henriksberg i Göteborg. Då är det obligatorisk närvaro.

3 kommentarer:

  1. När till och med en skitnödig och gnällig gubbe som jag som i vanliga ratar 99.99% av allt som har med dis, d-takt och annat trams att göra går i gång som fan på Herätys då måste de vara bra. Bra som fan Calle. En länk till din sura blogg kommer upp på min sura dito.

    SvaraRadera
  2. Fan! det kommer jag missa, blir andra gången jag missar Gatans lag också, och jag bor på krypavstånd från Henriksberg...

    SvaraRadera
  3. Sådär jag Calle Balle. En länk under "Punk Info" är uppe. Kanske inte rätt kategori men men...sa greken.

    SvaraRadera